top of page

Interviu cu Jugrin Ioan Cristian despre cum se construiește un brand cu pasiune și curaj.


De unde ideea de a începe un business?

Era ceva personal afacerea, am zis hai să încercăm așa, cum e stilul nostru de viață, nu e o afacere făcută să te îmbogățești, dar care să atragă. Trăiam ca toată lumea, plecam de la munca de birou, navetă, nopți nedormite, stres. Împreună cu soția m-am hotărât de pe la 30 ani, am simțit că e nevoie de o schimbare, cu o mâncare mai bună, cu sport, cărți bune, filme. Am lucrat într-o multinațională timp de 7 ani, tot timpul am simțit că trebuie să am propria afacere, simțeam efectiv că trebuie fac o schimbare, indiferent dacă mergea afacerea sau nu.


Care sunt principiile JIC ?


Simplu - Natural - Delicios.


La patiseria JIC gătim doar ce ne place, evităm să realizăm unele produse care sunt „la moda“ sau „în trend“ doar pentru profitabilitaea businessului.




Când a fost începutul ?

Din 2018 am înființat societatea, am deschis locația din Obcini, laboratorul de producție.


Care au fost primii clienți, neamurile ?


Nu, bine că nu! Cumva ținteam oameni ca mine, care știu să aprecieze lucrurile bune. Primii mei clienți au fost foștii colegi de la multinațională, feedbackul a fost foarte OK. Tot ceea ce facem aici este creația noastră, rețetele nu sunt copiate, sunt adaptate, ne gândim cum le putem face mai bune. Partea de prăjituri e formată în special din eclere și tarte, mai multe sortimente.


Cum merge piața de unt de arahide ?


Din ce în ce mai bine, chiar fără prea multă promovare. Am comandat echipamentele necesare pentru procesare și, în viitorul apropiat, ne vom găsi colaboratori, magazine naturiste, băcănii, localuri care vând produse naturale –unt de arahide cu ciocolată neagră belgiană, cu ciocolată albă belgiană și lămâie. Noi nu folosim conservanți sau stabilizatori, avem miere de albine și sare locală. Untul de arahide este un produs foarte sănătos (în varianta 100% naturală făcută de JIC) cu multiple beneficii asupra sănătății.

Mulți clienți vin la noi trimiși de nutriționiști și descoperă că acest produs este chiar foarte delicios și sănătos.


Care crezi că este feedbackul real pe piață ?

Clientul care plătește produsul și revine. Și apoi mai spune și la un prieten, ăsta e feedbackul cel mai bun. Vom mai deschide o locație în Suceava, următorul oraș va fi Iași. Vom produce acolo și totul va fi proaspăt.



Banii de investiții de unde i-ați luat ?

Aveam economii împreună cu soția, am vrut să avem strictul necesar, să începem afacerea. În acest moment suntem pe profit pe care îl reinvestim.







Ai intrat pe o piață dominată de jucători mari. Nu ai primit descurajări ?

Ba da, la început, dar de când am construit afacerea am interacționat mereu cu clienții, am văzut ce le place mai mult, cu timpul oamenii s-au convins că produsele noastre sunt de calitate. Ne adresăm clienților asemănători nouă. Cei care își doresc un stil de viață sănătos.


Avem 3 principii clare:

1. ingrediente naturale

2. gust delicios (viața e prea scurtă să mâncăm doar salată :)

3. simplitate



Cât la sută din furnizorii de materie primă sunt locali ?

Avem ingredientele principale, laptele și ouăle, locale. Preferăm să plătim afacerile locale pentru că numai astfel revigorăm economia.

E un principiu la care ținem foarte mult, ar trebui campanii clare pe această temă, în care să fie atrași deopotrivă cumpărătorii și producătorii.



0745400885

Strada Victoriei nr. 12A,

Suceava 720274



960 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page