Umbrela noilor afaceri într-un mediu plin de meteoriți

Centrul de management și susținerea afacerilor








“În anul 2007 am înființat prima societate comercială, iar de atunci pot spune că am trecut prin toate experiențele pe care le poate trăi un antreprenor în primii 10 ani de afaceri în mediul de business din România. De la investiții personale la credite bancare, de la primul angajat la peste 20, de la pierdere la profit și invers, de la timp liber la program de peste 72 de ore petrecute în firmă, pot spune că mediul de afaceri în țara noastră este ca o plajă pustie care atunci când este soare îți oferă cele mai frumoase experiențe, iar atunci când este vreme rea trebuie să te ferești nu doar de câteva picături de ploaie, ci chiar de meteoriți. Așa aș caracteriza experiența mea din ultimii 10 ani în antreprenoriat.”



În afaceri trebuie să găsești în orice o oportunitate de dezvoltare și să acționezi imediat pentru a profita de aceasta. Oportunitatea pe care eu am vazut-o a fost chiar lipsa de experiență a antreprenorilor tineri, în special din mediul rural și densitatea foarte slabă a IMM-urilor raportată la 100 de locuitori în județele regiunii de Nord - Est a României.




Astfel, în anul 2017 am înființat Centrul de Management și Susținerea Afacerilor cu finanțare nerambursabilă de 50.000 euro, acordată din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) prin măsura 2 - Sprijin pentru înființarea de activități neagricole în teritoriul G.A.L. Codrii Herței din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) care are ca obiectiv general diversificarea economiei locale prin creșterea numărului de micro‐întreprinderi și întreprinderi mici în sectorul agricol și non-agricol și prin susținerea unităților administrativ-teritoriale de a dezvolta proiecte comunitare în scopul dezvoltării serviciilor pentru sectorul privat și creării de noi locuri de muncă în teritoriul G.A.L. Codrii Herței.


Principalele servicii oferite de Centrul de Management și Susținerea Afacerilor. Acestea constau în:


- servicii de asistență și consultanță în management;

- consultanţă în domeniul dezvoltării şi implementării Sistemelor de Management;

- consultanță privind planificarea afacerilor și planificarea de marketing;

- consultanță privind realizarea de cereri de finanțare din diverse surse (fonduri structurale, fonduri guvernamentale, firme de creditare, bănci);

- consultanță privind managementul resurselor umane;

- consultanță privind analize cost- beneficiu, studii de piață, analize de marketing și alte măsurători din domeniul afacerilor;

- consultanță pentru instituțiile publice în accesarea de fonduri structurale și guvernamentale cu scopul de a susține dezvoltarea serviciilor și facilităților pentru sectorul privat.

- consultanță privind achizițiile publice și implementarea sistemului de control intern managerial.




Serviciile se adresează în special tinerilor antreprenori care dezvoltă afaceri mici și care își propun o dezvoltare sustenabilă a acestora. De aceea am format o echipă de consultanți tot din rândul tinerilor care au dobândit competențe antreprenoriale și de management din experiențe proprii de viață și afaceri, pentru a fi un bun exemplu pentru potențialii clienți.

Un astfel de exemplu este Oana Ciobanu – antreprenor, expert consiliere antreprenorială în cadrul proiectului „Măsuri integrate de dezvoltare a comunității marginalizate din comuna Frumușica” finanțat prin POCU/140/4/2/114817 și doctorand în cadrul Universității Ștefan cel Mare din Suceava cu o temă ce abordează modelele de afaceri inovatoare și noile tehnologii în rândul tinerilor, care prin atitudinea ei are capacitatea de a te motiva de fiecare dată când ai nevoie să faci un pas înainte, deși tu te gândești să dai înapoi.

Tel: 0745 592 452

Ai o afacere locală?

Ești un antreprenor local? Contactează-ne!

2020 Toate informațiile aparțin Asociației Pentru Localnici