top of page

De la 0 la 90 de camioane

Interviu cu

LUCAN SERGIU

fondator EuroLuc Trans









În ce an ați înființat firma Euroluc Trans ?


În anul 2009 am achiziționat primul camion cu tot cu firmă.



Din profitul economisit ?



Nu chiar, în 2008 am făcut un împrumut pentru achiziționarea unui apartament. Era înainte de criză și atunci creditele se dădeau cu buletinul. Rata era de 350 de euro pe lună și după achiziție am mai rămas cu aproximativ 10.000 de euro, din care s-au mai cheltuit. În 2009 după cum știți, a venit criza, banii s-au dus, eu lucram ca șofer și după câteva luni nu mai dovedeam cu ratele.



Deci nevoia a trezit spiritul de antreprenor ?



Cred că avem fiecare dintre noi un destin, dar acest destin are nevoie și de muncă, eu am lucrat de la 15 ani și recunosc că nu mi-a plăcut foarte mult școala.



Care sunt domeniile în care ați lucrat ?


Am lucrat și ca ospătar, pe urmă barman, am fost și în Germania la vie, un sezon la Baden-Baden cea mai renumită zona viticolă de la ei.


O spuneți cu mândrie...


Da, sigur că da. Nu mi-e rușine cu munca. Primul job a fost aici, la Curcubeul, era o crâșmă mai de bețivi și acolo am lucrat ca ospătar. Primul meu job. După un an de zile am ajuns ușier pe maxi-taxi, i se mai spunea “șoarec”, ăla care închidea și deschidea ușa și striga “la Burdujeni, în Obcini”, era destulă concurență și aici pentru că dacă nu reușeai să “agăți” suficienți clienți, a doua zi de dimineață la 5, când trebuia să fii prezent la treabă, șoferii nu te mai luau.




Cum de ați ales șoferia în final ?


Tatăl meu a fost șofer, eu știam să conduc camionul de la 14 ani, virusul era intrat deja, pe mine în clasa întâi când m-a întrebat ce vreau să mă fac când o să cresc mare, răspunsul a fost clar, șofer de tir. La 18 ani am dat examenele pentru carnet și la 22 de ani am achiziționat primul camion.



Deci venise criza, banii nu ajungeau nici pentru ratele de apartament și ați achiziționat un camion ?




Când căutam de lucru, atunci în 2009, întrebând de un post de șofer, cineva mi-a propus să preiau un camion. Prețul era de 25.000 de euro, enorm pentru perioada respectivă, nu aveam banii ăștia, însă înțelegerea a fost să dau un avans și restul banilor să îi achit treptat, pe măsură ce reușesc să produc banii respectivi din muncă. Avantajul a fost că nu am fost forțat să plătesc o sumă lunară.





Primii bani îi incasam după 3 luni de muncă, deci cumva trebuia să am bani pentru motorină, mâncare, taxe de drum.



Ați dormit în camion ?



Doar în camion. Nu îmi permiteam hoteluri. Într-un final am rămas cu 60 de euro în buzunar dupa 3 luni de muncă și am transmis dispecerului că dacă nu încasez banii să nu mă mai trimita în cursă, pentru că nu am cum să mai alimentez. Din fericire am încasat prima tranșă de plăți în ziua respectivă, așa că am putut să îmi continui activitatea.


Cât costa un plin la un camion?





Un plin e o tonă, deci 1.000 de litri înmulțit cu 1,27 euro prețul de atunci al motorinei, fiecare plin mă costa peste 1.000 de euro.



Nu e ușor să ajungi antreprenor.



Sunt sacrificii foarte mari. Cel puțin în acele 3 luni am fost nevoit să drămuiesc fiecare ban cu mare atenție pentru a putea ajunge la încasări. Am fost nevoit să mănânc lucruri foarte ieftine pentru a mă menține în piață și pentru a-mi continua activitatea.



Câți angajati are firma acum ?



Peste 130 de angajati și 90 de camioane, dintre care peste jumătate sunt noi.



În 2010 am cumpărat cel de-al doilea camion, tot SH, cu care am continuat munca pe Comunitate timp de un an. Tot singur. Am plecat în Olanda fără cunoștinte foarte bune de limba engleză. Dar cu engleza mea de baltă am reușit să negociez un contract direct cu o firmă olandeză, dupa ce am reușit să adun o flotă de zece camioane pe care să o coordonez. Eu aveam un camion, am mai cooptat pe cineva cu mine și asa am mers mai departe.



Cum se ajunge de la un camion la peste 90 în 10 ani?




Cu muncă, cu sacrificii, cu stress, plătind întotdeauna salariile la timp și cred că alegând cumpătarea. De fiecare dată când am mai cumpărat un camion conturile au rămas goale, dar chiar dacă de fiecare dată spun că ăsta e ultimul, recent am mai făcut o achiziție de 10 camioane. Cred că oamenii cu care lucrez sunt foarte importanți în activitatea pe care o desfășurăm și seriozitatea cu care ne tratam clienții și furnizorii ne ajută să ne dezvoltăm.


Cum se vede viitorul?


Electric. Economic. Eficient.






office@euroluctrans.ro

+4 0743 977 988



260 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page