top of page

Povestea sutelor de picături aromate

Updated: Mar 9, 2020

Interviu cu domna Elena Budeanu, (sau Lăcrămioara cum îi spun cunoscuții),

Președinte al Consiliului de Administrație Coseli







Ce înseamnă Coseli? Denumirea are o ușoară rezonanță italiană.


Probabil că mulți și-au pus această întrebare. Chiar am auzit pronunțându-se Cozeli (ca în italiană) și de fiecare dată ne-am amuzat. Coseli înseamnă COStel, ELena și Ioan și reprezintă, așa cum spunea cineva apropiat, prenumele unor temerari ieșeni care, în februarie 1990, au vândut tot ce au avut și s-au privatizat.



E vorba de tatăl meu, Ioan Budeanu, unchiul meu, Constantin Budeanu, și, desigur, eu. Deși toată lumea mă știe de Lăcrămioara, numele meu real este Elena. Așadar, suntem o afacere de familie.



Și tot atunci au apărut esențele?


Nu chiar în acel an. Până la esențe am

trecut prin mai multe tipuri de afaceri

și aș aminti aici „pufuleții”. Dacă îmi

aduc aminte bine cred că eram primii

producători din Iași de astfel de

produse. Fabrica era în zona Han

Tătar din Tătărași. Obișnuiam să

punem pufuleții într-un sac

imens și îi duceam în stația de

tramvai să îi vindem.


Și esențele?


Esențele au legătură cu pufuleții. Voiam atunci să scoatem pufuleți pentru copiii astmatici și colaboram cu medicul Oita (Dumnezeu să-l odihnească în pace). Treaba mergea destul de greu (multă cercetare) și dumnealui ne-a făcut cunoștință cu cineva din industria vinului și anume domnul Oană, o minune de om care, din păcate, ne-a părăsit pentru o lume mai bună. Dumnealui a venit cu propunerea de a face esențe alimentare și imediat cu toții ne-am apucat de producție. Era o metodă manufacturieră și la fel era și distribuția. La început duceam cutiile cu esențe în sacoșe. În timp, când am văzut că produsele erau cerute, s-a hotărât tehnologizarea producției. Iar acum... ne mândrim cu locul doi în volumele vândute în România, după competitorul multinațional. Stăm bine, zic eu.


Care e secretul succesului brandului Coseli?


Cred că proverbul "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face" spune totul. Tratăm afacerea și pe cei implicați (colegi, furnizori, clienți) așa cum vrem să fim și noi tratați, cu dragoste și respect. Îi considerăm pe toți parte din familia noastră.


Am văzut în cadrul firmei că ai ca angajați persoane cu handicap. Cum te descurci cu ei?


La fel cum o facem și cu restul colegilor și vreau să precizez că nu îi consider angajații mei ci colegii mei. Sunt oameni... ca toți oamenii și îi tratăm pe toți în mod egal. Avem și portar dar și director economic. Nu contează integritatea fizică ci ceea ce faci pentru dezvoltarea firmei și a colegilor din jur.


La fel cum o facem și cu restul colegilor și vreau să precizez că nu îi consider angajații mei, ci colegii mei. Sunt oameni... ca toți oamenii și îi tratăm în mod egal. Nu contează integritatea fizică, ci ceea ce faci pentru dezvoltarea firmei și a colegilor din jur.


De ce folosesc oamenii esențe? Care este cea mai vândută esență?



O femeie este frumoasă prin însăși structura ei. Dar dacă se îmbracă

frumos, se piaptănă și își dă un

pic de parfum pe piele, ea va fi

atrăgătoare. Așa se întâmplă și cu

prăjiturile. Ele sunt foarte bune, dar

esența le face delicioase. Iar cea mai

vândută este, din totdeauna, esența

de rom. Totuși, în ultima perioadă

(să zicem de vreo 5 ani) lumea a început să experimenteze și esențe noi: fistic, trandafir, măr cu scorțișoară și multe altele.


Ce înseamnă Coseli pentru tine?


Copiii mei au 17 și 18 ani, iar Coseli împlinește 29 anul acesta. Pot spune că am trei copii, nu?


Dacă te-ai întoarce în timp, în februarie 1990, ce sfat ți-ai da?


Afacerea nu e familia! M-am implicat foarte mult în cadrul firmei și o perioadă de timp am lăsat familia pe planul secund. Mi-au trebuit câțiva ani până să înțeleg acest lucru, dar acum sunt într-un echilibru. Trecutul îl ținem minte doar ca să nu repetăm greșeli, important e prezentul!



office@coseli.ro

Iași, Bd. Poitiers nr. 43

România







346 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page